montevideomamacitas.reismee.nl

Adiós Bélgica!

Welkom op onze blog, Jasmine en ik zullen hier de komende tijd verslagen van onze reis en stage in Uruguay plaatsen.

Na maanden en misschien zelfs wel jaren ernaar uit gekeken te hebben, is het moment eindelijk daar: we vertrekken op buitenlandse stage! Die gedachte brengt plezier maar ook veel stress met zich mee, de voorbereidingen en al het afscheid nemen waren dan ook heel heftig. Eens dat ik morgenvroeg afscheid genomen heb van mijn lieve vriendje en Jasmine van haar ouders, staan we er alleen voor. Of toch niet helemaal alleen, want we zijn in totaal met 6 studenten (Laetitia, Naomi, Philippe en Willem gaan zeker ook nog voorkomen in de volgende blogposts, dus we vernoemen ze best al eens), en we worden daar ook goed opgevangen. De vrouw waar we ons huisje van huren heeft ons tot dusver al heel goed geholpen en gaan we ontmoeten op de luchthaven (misschien zelfs met naambordje, dat is zo'n filmfantasie die ik altijd al gehad heb, iemand die me op de luchthaven opwacht met een bordje met mijn naam op!). Ook de lokale universiteit heeft iets van zich laten horen, dus we weten waar we maandag verwacht worden en zullen er direct aan beginnen, met een forse jet-lag weliswaar.

We vliegen morgenvroeg eerst naar Madrid, dan naar São Paolo en uiteindelijk zijn we om 2 uur zondagochtend in Montevideo. Voor de skype-liefhebbers, er is momenteel 4 uur tijdsverschil, vorig weekend waren het er nog 5 en als jullie naar wintertijd gaan zijn het nog maar 3 uren; de wondere wereld van de tijd! (Mijn skypenaam is lyssa.de.vries, laat maar weten als iemand mij mist!)

Op deze blog zullen een aantal foto's geplaatst worden, maar 200 voor drie maanden is lang niet genoeg uiteraard, maar wees niet bang, de rest komt op Facebook waar we uiteraard ook nog actief op zullen zijn.

Nu is het tijd voor mijn laatste avondmaal op Belgische bodem en daarna kruip ikvroeg mijn bedje in, zodat ik om 5:15 fris en fruitig kan vertrekken. Jullie horen weer iets van ons als we aan de andere kant van de wereld zijn!

Hasta luego!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!