montevideomamacitas.reismee.nl

Eerste indrukken

Hoi allemaal, Na het afscheid was het gisteren zover, op weg naar Montevideo. Eerst van Brussel naar Madrid, een vrij korte vlucht, gevolgd door een vlotte overstap naar onze intercontinentale vlucht. Ik (Jasmine) was best wel nieuwsgierig naar het vliegtuig omdat ik nog nooit zo'n verre vlucht had ondernomen. Maar helaas werd ik al snel teleurgesteld: 10.15 uur vliegen met een schermpje dat niet fatsoenlijk werkt, laat me maar zeggen dat dat echt geen pretje is. Gelukkig verliep de vlucht voor de rest vlekkeloos en na een lunch, een zesuurtje en een avondmaal zetten we voor het eerst voet op Zuid-Amerikaanse grond. Helaas was het in Sao Paulo nog 5 uur wachten voor de laatste vlucht naar Montevideo. Deze verlies gelukkig ook vlot en omstreeks 2 uur lokale tijd bereikten we onze eindbestemming MONTEVIDEO. Het koppel waarvan we ons huisje huren, stond ons op te wachten in de aankomsthal. Het zijn hele lieve mensen die ons uitgebreid hebben verwelkomd ondanks het late uur. Dan maar snel ons bedje in want in België was het nu ongeveer 7 uur 's morgens. Vandaag was onze eerste dag en dus dringend tijd om op verkenning te gaan. In de voormiddag een bezoekje aan het Pereira Rossell ziekenhuis en de supermercado, in de namiddag een wandeling naar het hostel waar Willem, Naomi en Philippe verblijven en een busrit naar het Maciel ziekenhuis. Op zondag is de stad echt niet druk dus is het met een zonnige 20 graden ideaal om rond te wandelen. Op dit moment zitten Lyssa en ik gezellig in de zetel na onze eerste maaltijd. Een lekker vegetarische pasta met liefde bereid en samen met onze 4 andere collega's verorberd op ons dakterras. Al zeg ik het zelf: een prachtige dag om deze fantastische reis/stage mee te beginnen!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!